Kurkuma - nie tylko dla smaku, ale zdrowia i urody


O jej istnieniu wiem już od dawna, jednak nigdy jakoś szczególnie nie przykuwała mojej uwagi. Żółto pomarańczowy proszek zawsze kojarzył mi się z dalekim wchodem i przede wszystkie ogółem azjatyckich dań curry i to wszystko.Nie wiedziałam do czego jej używać, jak smakuje, jak zmienia postać dań - niepewne ?To nie ruszaj - moje wytłumaczenie aż do niedawna.
Kurkuma - bo o niej tu mowa zagościła w moim domu jakiś czas temu i dzielnie towarzyszy mi przy gotowaniu większości posiłków nadając charakterystyczne żółte zabarwienie oraz aromatyczny zapach.Kiedy kupiłam pierwsze opakowanie ( pod wpływem wychwalań mojej znajomej :D) momentalnie zaczęłam wertować sieć w poszukiwaniu coraz to nowszych przepisów z wykorzystaniem owej przyprawy.Kurkuma delikatnie zmienia smak dań nadając im inny bardziej egzotyczny wymiar.Dodaję ją nawet do zup !
"guglując" kolejne zagadnienia przekonałam się , że kurkuma ,  nie tylko doskonale sprawdza się w kuchni ale także ma zbawienne działanie na stan naszego zdrowia i skóry :

  • redukuję prawdopodobieństwo zachorowania na raka
  • wspomaga trawienie
  • przyśpiesza metabolizm
  • obniża poziom cholesterolu
  • pomaga przy pozbyciu się zaparć i wzdęć


Intensywnie zabarwiony pyłek jest także  często wykorzystywany do wykonywania różnego rodzaju maseczek czy peelingów mających na celu wspomaganie odnowy skóry,walkę z przebarwieniami, wypryskami czy pomaga w opóźnieniu procesów starzenia.
Najlepsze we wszystkim jest to, że większość kosmetyków możemy wykonać...w zaciszu własnych czterech ścian wykorzystując produkty, które założę się każda z nas ma w kuchennych półkach :)

Oto prosty i szybki przepis na wykonanie maseczki odpowiedniej dla każdego typu cery

- 1 łyżeczka jogurtu greckiego
- 1 łyżeczka miodu
- kurkuma

Całość mieszkamy aż do utrzymania jednolitej konsystencji, następnie nanosimy na oczyszczoną twarz i trzymamy do wyschnięcia .Zmywamy całość i aplikujemy ulubiony krem do twarzy.











0 komentarze:

Post a Comment

NIE ZOSTAWIAJCIE KOMENTARZY SŁUŻĄCYCH AUTOPROMOCJI BĄDŹ STRON PERSONALNYCH. WSZYSTKIE WIADOMOŚCI ZAWIERAJĄCE TAKIE TREŚCI - BĘDĄ USUWANE