Sałatka z grillowanym tofu

Dzisiaj znowu będzie kulinarnie.Po wczorajszym bieganiu ( tak wreszcie ruszyłam tyłek - wiosna przyszła :D !) musiałam naładować bateryjki i przyrządziłam superszybką i bardzo prostą sałatkę, która zaspokoiła łaknienie. Jest w niej białko w postaci tofu i jogurtu greckiego jak i doza węglowodanów prostych w postaci miodu plus kilka garści zieleniny - szybko, zdrowo i pożywnie !



Składniki:

4 duże liście sałaty 
1 pomidor
garść oliwek
kilka plasterków zielonego ogórka
świeżo posiekany szczypiorek
1 mała marchewka
120 g tofu
2 łyżki lekkiego jogurty greckiego
łyżeczka ziaren sezamu do posypania
2 łyżki stołowe miodu do polania całości

Tofu kroimy na plastry i grillujemy na dobrze rozgrzanym grillu przekręcając okazjonalnie, bądź jeśli nie posiadacie takiego - smażymy na patelni w niewielkiej ilości tłuszczu.Sałatę myjemy i rwiemy na małe kawałki. Marchewkę obieramy i ścieramy na dużych oczkach ( jeśli nie chcecie się bawić z tarką ,pokrojona w kostkę także zda egzamin!) - posypujemy nią uprzednio ułożone na talerzu liście sałaty.Pomidora kroimy w plastry i układamy na marchewce razem z obranym i także pokrojonym ogórkiem.Oliwki kroimy na pół i dodajemy do całości.Następnie rozprowadzamy jogurt.Do tego momenty nasze tofu powinno się dobrze zarumienić i mieć złoto-brązowy kolor - kroimy w kostkę i układamy jako dopełnienie sałatki - całość posypujemy posiekanym szczypiorkiem,ziarnami sezamu, wylewamy miód et voila!

Smacznego!
buziaki
Ania

4 comments:

  1. Replies
    1. Specyficzny smak, jednak tofu dobrze przyrządzone naprawdę potrafi być smaczne, polecam!

      Delete
  2. Wygląda bardzo smacznie, aż ślinka leci i głodna się zrobiłam a nie mam takich pyszności w domu. :(

    ReplyDelete
  3. Raz w życiu miałam przyjemność jeść tofu i muszę powiedzieć, że bardzo mi smakowało, więc może kiedyś sama naucze się je przyrządzać ;)

    ReplyDelete

NIE ZOSTAWIAJCIE KOMENTARZY SŁUŻĄCYCH AUTOPROMOCJI BĄDŹ STRON PERSONALNYCH. WSZYSTKIE WIADOMOŚCI ZAWIERAJĄCE TAKIE TREŚCI - BĘDĄ USUWANE