Proste i szybkie kotleciki jajeczne

Po wielkanocnym kulinarnym szaleństwie, w mojej kuchni nadal piętrzyła się góra artykułów spożywczych z dwoma sześciopakami jajek na czele, na które nie mogę już patrzeć ( ile jajek można zjeść w ciągu 3 dni ;D ?) plus 5 już ugotowanych i obranych, kilka pieczarek które dokonywały żywota, cała cebula już poszatkowana ( bo lepiej jest mieć więcej na zaś żeby nie zabrakło!) stojąca w miseczce w lodówce dając "niesamowity aromat" za każdym razem kiedy otwierałam drzwi ( lubię zapach cebuli, jednak kiedy sięgałam po mleko do porannej kawy, w jednej chwili mina mi rzedła).
Nie lubię marnować jedzenia i chociaż wiem, że wiele z wspomnianych artykułów spokojnie mogłoby jeszcze poleżeć, nie chciałam zmarnować pieczarek i postanowiłam zrobić niesamowicie proste i smaczne kotlety jajeczne.
Składniki poniżej pozwalają uformować 7 - 8  kotlecików.




Składniki:

4 duże pieczarki
1 średnia cebula
5 jaj ugotowanych na twardo
1 jajko surowe
Przyprawy (osobiście wybrałam pieprz, sól i Kucharka)
Odrobina bułki tartej, bądź otrąb jeśli masa będzie przelewała się nam przez palce
2 łyżki oleju do smażenia


Drobno poszatkowaną cebulę, starte na dużych oczkach pieczarki i jajka wrzucamy do miski.Całość doprawiamy przyprawami i wbijamy surowe jajko - jeśli masa wyjdzie zbyt wodnista - dodajemy bułkę tartą, bądź otręby.Całość dokładnie ze sobą łączymy.
Formujemy kotleciki z porcji jednej pełnej łyżki stołowej, smażymy na rozgrzanym oleju na złoto z obu stron.




Usmażone kotleciki odkładamy na papierowy ręcznik, aby odsączyć nadmiar tłuszczu. Podajemy jako danie główne wraz z sałatką, kaszą czy ziemniakami, w moim przypadku rewelacyjnie sprawdziły się jako podstawa do dania z gulaszem wołowym oraz surówką jarzynową!


Smacznego!
Ania

3 comments:

NIE ZOSTAWIAJCIE KOMENTARZY SŁUŻĄCYCH AUTOPROMOCJI BĄDŹ STRON PERSONALNYCH. WSZYSTKIE WIADOMOŚCI ZAWIERAJĄCE TAKIE TREŚCI - BĘDĄ USUWANE