Kurczak w sosie z pesto oraz suszonych pomidorków w zalewie

W UK dziś mamy "bank holiday" czyli dzień wolny od pracy.Jako.że zwykle kiedy nie pracuję nachodzi mnie ochota na gotowanie czegoś bardziej szczególnego, czegoś z czym mogę poeksperymentować, dlatego dziś postanowiłam wymodzić coś ze świeżego pesto oraz pomidorków koktajlowych w zalewie z oliwy. Przepis jest bardzo prosty a jakże smaczny i szybki, podawany z pełnoziarnistym makaronem oraz rukolą rewelacyjnie usatysfakcjonuje każde podniebienie - do dzieła!




Składniki ( przepis na 2 osoby)
- oregano
- majeranek
- 1 duża pierś z kurczaka
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 1 łyżka oleju ( ja zastosowałam słonecznikowy)
- 3 łyżki świeżego pesto
- 4 łyżki suszonych pomidorków w zalewie
- 4 łyżki chudej śmietany
- 250 g pełnoziarnistego makaronu ( forma dowolna)
- szczypta soli
- starty na puch parmezan






Wykonanie:
Czosnek kroimy w kostkę, cebukę w piórka - podsmażamy na rozgrzanym oleju.Kiedy oba składniki się zarumienią, przykręcamy gaźnik i podlewamy wodą.Dusimy przez kilka minut, następnie dodajemy pokrojonego w kostkę kurczaka.
W międzyczasie  gotujemy makaron z odrobiną soli.Do sosu dodajemy kolejno : pesto, pomidory i całość zalewamy śmietaną - mieszamy i doprowadzamy do wrzenia - odstawiamy z ognia.
Spód talerza wyścielamy opłukanymi liśćmi rukoli , następnie nakładamy makaron. Całość polewamy naszym sosem, oprószamy wcześniej poszatkowaną natką pietruszki i parmezanem.
Smacznego!


Dajcie znać jeśli wykorzystacie mój przepis!
PS. Wegetarianie kurczaka mogą zastąpić tofu ;) !
Buziaki
Ania



2 comments:

  1. uwielbiam pierś i suszone pomidorki :) ja ostatnio robiłam cycka z pomidorkami i mozarellą w cieście francuskim, pyszota :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Myślę, że kurczak i jakikolwiek ser tworzą zawsze niesamowity duet -pychota !

      Delete

NIE ZOSTAWIAJCIE KOMENTARZY SŁUŻĄCYCH AUTOPROMOCJI BĄDŹ STRON PERSONALNYCH. WSZYSTKIE WIADOMOŚCI ZAWIERAJĄCE TAKIE TREŚCI - BĘDĄ USUWANE