Szybka zapiekanka z "przeglądu lodówki"

Nienawidzę marnotrawienia jedzenia...Od kiedy pamiętam zawsze starałam się wykorzystać wszystko co mam w kuchni tak, aby nic nie wyrzucić.Na świecie jest zbyt dużo ludzi umierających z głodu, ponieważ nie mają podstawowych dóbr żywieniowych aby przetrwać, żyć dalej.., dlatego NIEumiejętne gospodarowanie żywnością jest dla mnie istotą nie do zaakceptowania.
Z szacunku i docenienia faktu iż mam możliwość spożywać ciepły posiłek każdego dnia zawsze staram się wykorzystać wszystko, co mam dostępne w domu, do przygotowania smacznych potraw tak aby nic się nie zmarnowało.
Dziś chcę wam pokazać przykład, tego, jak z niczego zrobić coś :).Potrawa prosta, zrobiona na wzór "śmieciowej", ale takie są najlepsze, prawda :)?




Co miałam w lodówce:
250 -300 g ugotowanego pełnoziarnistego makaronu z 1 marchewką
1 parówka
5 średnich pieczarek
1 cukinia
1 cebula
Starty ser typu light
Resztka łodyg kolendry
Kucharek, sól, pieprz do smaku
Sos chilli ( opcjonalnie)

Metoda:
Cukinię kroimy w plasterki, podsmażamy z dwóch stron na małej ilości oleju i przyprawiamy odrobiną przypraw.Następnie wykładamy warzywem dno brytfanki, następnie układamy warstwę makaronu.Posypujemy warstwą sera.
Podsmażamy pokrojoną w piórka cebulę razem z pokrojoną w krążki parówką i kolendrą - kiedy się zeszklą - wykładamy na wierzch zapiekanki. Całość ponownie posypujemy cienką warstwą sera.
Pokrojone w plastry pieczarki podsmażamy na reszcie oleju z dwóch stron posypując pieprzem i solą.Wykładamy jako kolejną warstwę naszej zapiekanki.Polewamy sosem chilli i wykładamy ostatnią warstwą  sera et voila !
Całość zapiekamy przez 15 minut w piekarniku ( 200 stopni) aby ser się roztopił i złączył całość.Podajemy zaraz po wyciągnięciu.Czas przygotowania? 30 minut!
Porcja przeze mnie zaproponowana nasyci 2 osoby, oczywiście im więcej brzuszków do wykarmienia tym bardziej popście wodze fantazji co do ilości i resztek w lodówce!


Jakie są Wasze pomysły na wykorzystanie ostatków w lodówce?Dajcie znać !
Buziaki
Ania
 

0 komentarze:

Post a Comment

NIE ZOSTAWIAJCIE KOMENTARZY SŁUŻĄCYCH AUTOPROMOCJI BĄDŹ STRON PERSONALNYCH. WSZYSTKIE WIADOMOŚCI ZAWIERAJĄCE TAKIE TREŚCI - BĘDĄ USUWANE