Faszerowany bakłażan - wersja jarska


Zwykle kiedy mam ochotę na faszerowane warzywa  sięgam po paprykę - warzywo, które zawsze gości w mojej kuchni . Do przekrojonej na połówki, bądź całej z odkrojonym ogonkiem pakowałam farsz przeważnie zrobiony z cotygodniowego przeglądu lodówki ;) (kto zjada ostatki ten piękny i gładki !)
W dzień mojej zachcianki papryki jednak nie był , a był za to ten oto fioletowy Pan :)Niewiele myśląc chwyciłam warzywko przekroiłam na pól i zaczęłam działać !

Składniki:

1 średni bakłażan
1 pomidor
2 jajka
kilka gałązek świeżego koperku
1 średnia cebula
Olej do smażenia
Dowolne przyprawy do smaku - ja użyłam przede wszystkich suszonych ziaren chilli i szczypty soli.

Wykonanie

Bakłażana kroimy na pół. Miąższ  wykrawamy łyżką i kroimy w kostkę.Cebulę obieramy, kroimy w kostkę.Na rozgrzaną patelnie wylewamy jedną łyżkę oleju i wrzucamy cebulę, smażymy do momentu zeszklenia, nie dolewamy więcej oleju - jeśli cebula się zacznie przypalać podlewamy wodą.
Dodajemy pokrojony miąższ bakłażana , dodajmy chilli, sól  i dusimy przez kilka minut .Jajka rozbijamy i mieszamy aż żółtko i białko połączą się w całość. Uduszony farsz ściągamy z ognia i dodajemy pokrojony koperek. Tak przygotowanym nadzieniem wypełniamy wydrążone połówki. Na wierzchu układamy pokrojonego w drobną kostkę pomidora i zalewamy jajkiem.
Wkładamy do rozgrzanego piekarnika na 20 minut.Kiedy jajko zacznie się ścinać zmieniamy program na "grillowanie" aby wierzchnia warstwa troszkę się przypiekła i była chrupiąca!



Jeśli chcecie zgrzeszyć i bardziej podrasować potrawę polecam dodanie na patelnię pokrojoną szynkę, bądź kurczaka, a zanim przełączycie program w piekarniku na grillowanie, posypcie bakłażana serem :) !
Smacznego!
Ania

0 komentarze:

Post a Comment

NIE ZOSTAWIAJCIE KOMENTARZY SŁUŻĄCYCH AUTOPROMOCJI BĄDŹ STRON PERSONALNYCH. WSZYSTKIE WIADOMOŚCI ZAWIERAJĄCE TAKIE TREŚCI - BĘDĄ USUWANE